Bilder...

Nu har jag äntligen kommit hem. Onsdagar är alltid så sega i skolan, de går aldrig framåt känns det som.
Men just idag så kändes det faktiskt inte så himla segt.
Nu är det inte långt kvar i skolan iaf, vilket är otroligt skönt! 9orna på min skola går inte en enda hel vecka till nu.
Nästa torsdag åker alla 9or till underbara Stockholm och då ska vi besöka Riksdagshuset och även Cosmonova. Höjdpunkten blir de sista timmarna på stan självklart. Att ''göra Stockholm'' med sina fina vänner är aldrig fel!
Vi åker härifrån runt 6.40 och åker hem runt 17.40. Har längtat som tusan sen vi fick datumet bestämt och nu jäklar är det bara en vecka kvar!
Veckan efter på onsdagen får vi kompledigt för vi är en hel dag i Stockholm så då går det ju bort en dag den veckan+dagen i Sthlm räknas oxå bort.
Veckan efter det så är alla lediga torsdag+fredag och även måndagen veckan efter.
Sen onsdagen den 15 juni slutar jag 9an! Åh vad jag längtar, ska bli så skönt!
Efterlängtade sommarlovet är inte långt bort nu... Sen tar vi nya tag och kör gärnet på gymnasiet och jag har sökt omvårdnad!

Nog om det...
Igår skulle jag och Nina åkt till Linköpings simhall men hon blev sjuk, så jag stannde hemma. Var flitig och klippte färdigt gräset sen tog jag med en promenad bort till mormor och morfar och klippte morfar :). Nöjd och glad så traskade han med mig tillbaka hem igen, men då valde vi att gå skogsvägen så fick mig en rejäl promenad igår iaf, trots att det inte blev någon simning. Det underbara vädret tillåter en inte att sitta inne och ruttna, utan ut i solen och bli brun!
Påvägen hem så går vi förbi en sån här vindkraftverk eller vad det heter och morfar är väldigt intresserad av såna där saker, så han berättade att själva ''bladen'' som snurrar är hela 44 meter långa!? Själva stolpen som den står på eller vad man säger var runt 106 meter tror jag, och där alla motorer sitter väger den klumpen 6 ton om jag inte minns fel. Det är inte små saker det där... Men jag ställde mig iaf brevid den där mackapären och jag var väldigt liten mot den där... Här kommer jag med mina 160 cm. Såg ut som en liten dvärg brevid den där. Men har tyvärr inga bilder på det, men tog lite bilder iaf så tänkte lägga in några...


En bit ifrån men den var inte liten...



Jaah, här var vi nära...




Fina kvällssol...



Här omdagen var jag och morfar och kollade på min storebror då han spelade match.
Tog hem vinsten med 4-0 och han gjorde ett mål. Stolt som en tupp satt lillasyrran på läktaren och var nöjd över sin bror ;).
Men iaf, där ute har mormor och morfar sin båt som tyvärr inte är renoverad men han har stora planer och ska snart ta hem båten till sig för att renovera den. Den har en gång varit åkbar då de har åkt till England med den. Men nu kommer lite bilder från den dagen oxå då...

 



Lite båtbilder...

Åkte även förbi där jag är uppväxt.


Här är lilla jag uppväxt...

I det här huset bodde det en Greve eller vad det heter.
Och på sidan av kanalen där jag står, bodde min mormor och morfar.



Vart en långt inlägg nu kände jag...
Uppdaterar senare!


Kommentarer
Postat av: Veronica Berggren

sv: åå tack! :) allt bra me dej?

2011-05-11 @ 16:35:40
URL: http://veronicaberggren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0